مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس
نوشته شده توسط : بوتاکس

مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس

1.    تا 4 ساعت پس از تزریق نخوابید و شب هنگام حتماً به پشت بخوابید.

2.    تا 24 ساعت استحمام نکنید.

3.    تا 24 ساعت پس از نقاط تزریق بوتاکس نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید.

4.    ورزش ایروبیک تا 24 پس از تزریق ممنوع است.

5.    ناحیه تزریق را ماساژ ندهید، ماساژ دادن تا یک هفته ممنوع است و در این مدت مراقب باشید که فشار موثری به ناحیه تزریق وارد نشود.

 

ژل یا فیلر پوستی

 

برای رفع چین و چروک‌های عمیق و نیز برای حجم دهی در ناحیه گردن و لب می‌توان از ژل استفاده نمود ژل ها از نظر جنس متفاوت می‌باشند.

1-    ژل پاژ که در گذشته استفاده می‌شود و عوارض بسیار زیادی دارد. وامروزه منسوخ شده است.

2-    کلاژن ها = برخی از آن ها از کلاژن حیوانی استفاده می‌شود که واکنش در بدن فرد ایجاد می‌گردد.

3-    هیالورونیک اسید= که در واقع ماده ای است که به طور طبیعی در پوست یافت می‌شود ولی با افزایش سن، میزان آن در پوست کم می‌شود. با تزریق این ژل عمق چین به وجود می‌آمده در پوست کم می‌شود که البته 18-6 ماه پس از تزریق تجزیه و جذب پوست می‌شود. واکنش بدن به این ژل خصوصاً که از ژل‌های استاندارد استفاده شود بسیار کم است.تزریق ژل در زیبا سازی صورت و جوانی

4-    کلسیم هیدروکسی آپاتیت در واقع پیش نیاز تولید کلاژن است.

5-    Pcl cmc تحریک کلاژن سازی می‌کند.

 

 

از نظر ماندگاری نیز می‌توان ژل ها را به انواع مختلف تقسیم کرد

1-    Shortacting (کوتاه اثر)

2-    long acting (طولانی اثر) در واقع هیالورودنیک اسیدها در این دسته قرار دارند و اثرات آن ها 18-12-6 ماه می‌باشد.

3-    دائمی‌= که در واقع کلاژن دائمی هستند.

تزریق ژل در زیبا سازی صورت و جوانی

 

در کلینیک بیشتر از هیالورونیک اسیدها استفاده می‌شود که واکنش کمتری در پوست ایجاد می‌شود و با بدن سازگارتر است.

مزیت استفاده از ژل به جای چربی

در تزریق چربی، چربی از ناحیه‌ای از بدن (باسن- شکم – ران) برداشته و در محل مورد نظر تزریق می‌شود که در ناحیه برداشت آن ناحیه برش جراحی داده می‌شود و به بخیه احتیاج دارد. در واقع یک جراحی کوچک می‌باشد که در واقع عوارض جراحی را به همراه دارد. در صورتیکه در تزریق ژل، نیازی به بستری، بخیه و .... ندارد علاوه بر آن، طبق نظر متخصصین، چربی هر ناحیه از بدن مخصوص همان قسمت می‌باشد و تزریق آن در محل دیگر ممکن است باعث بروز عوارض در آن محل گردد. در صورتیکه ژل ها، سازگار با پوست می‌باشند و عوارض (در صورتیکه ژل استاندارد و توسط پزشک با تجربه) انجام شود به همراه نخواهد داشت.

آنچه درباره لیزر موهای زائد باید بدانید

 

واژه لیزر (به انگلیسی: Laser) که مخفف کلمات  «Light amplification by stimulated emission of radiation»

ليزر موهاي زائد| كاشت مو

به معنی «تقویت نور به روش گسیل القایی تابش» است.

 

نکات قبل از لیزر موهای زائد ابزاری است که نور را به صورت پرتوهای موازی بسیار باریکی که طول موج مشخصی دارند ساطع می‌کنند. این دستگاه از ماده‌ای جمع‌کننده یا فعال کنده نور تشکیل شده که درون محفظه  تشدید نور قرار دارد. این ماده پرتو نور را که به وسیله یک منبع انرزی بیرونی (از نوع الکتریسیته یا نور) به وجود آمده، تقویت می‌کند.

 

نخستین بار طرح اولیه لیزر (میزر) را انیشتین داد. کار لیزر به این گونه‌است که با تابش یک فوتون به یک ذره (اتم یا مولکول یا یون) برانگیخته، یک فوتون دیگر نیز آزاد می‌شود که این دو فوتون با هم، هم فرکانس هستند. با ادامه این روند شمار فوتون‌ها افزایش می‌یابد که می‌توانند باریکه‌ای از فوتون‌ها را به وجود بیاورند.

 

لیزر از نظر ماهیت هیچ تفاوتی با نور عادی ندارد و خواص فیزیکی لیزر، آن را از نورهای ایجاد شده از دیگر منابع متمایز می‌سازد. از نخستین روزهای تکنولوژی لیزر، به خواص ویژه آن پی برده شد که خود این خواص بستری عظیم برای کاربردهای وسیع این پدیده در علوم گوناگون به ویژه صنعت و پزشکی ایجاد کرده‌است. پیشرفت دانش بدون تکنولوژی لیزر امکان‌پذیر نیست.

 

شاید مهم‌ترین بخش فیزیک اتمی، بحث فیزیک لیزر باشد. با دادن انرژی به الکترون‌های یک اتم می‌توان آن‌ها را به مدارهای بالاتر برد. اما این خانه جدید برای الکترون‌ها جایگاه چندان پایداری نیست و  الکترون‌ها ترجیح می‌دهند با پس دادن انرژی به مدار اصلی خود برگردند. این انرژی به صورت یک فوتون با فرکانس مشخص آزاد می‌شود. یعنی یک واحد انرژی. نور از همین فوتون‌ها ساخته می‌شود. پس اگر با تعداد زیادی از اتم‌ها هم‌زمان این کار را انجام دهیم، می‌توانیم پرتو نوری تک فرکانس ایجاد کنیم. علاوه بر اینکه با روش‌ها و دقت‌هایی می‌توان پرتوهای هم فاز تولید کرد. این پدیده اساس تولید پرتوهای لیزر است. ویژگی‌های منحصربفرد لیزر آن را از نورهای دیگر متمایز می‌سازد که در هیچ منبع نور دیگری یافت نمی‌شود.

- لیزر چهار ویژگی دارد :

 

  • + هم دوسی
  • + تک رنگی
  • + واگرایی کم
  • + موازی بودن پرتو

در حال حاضر دو سیستم برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد: سیستم های لیزری و سیستم های غیر لیزری.سیستم های غیرلیزری شامل سیستم های نوری هستند که شامل IPL و  E_Light  میباشند.

Contents [hide]

 

1 جراحی بینی

1.1 نکات قبل از جراحی بینی :

1.2 عوارض جراحی بینی:

1.3 بهترین سن برای جراحی بینی:

1.4 انواع روش جراحی برای بینی:

جراحی بینی

امروزه در کشورمان جراحی بینی استخوانی  یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی است آن چنان که اکثر مردم ما به جوانب زیبایی و ظاهری این عمل توجه نشان می دهند ، از عملکرد بینی خود غافلند اما تجارب پزشکی و دانسته های جراحان بینی خلاف این است اکثر جراحان ما در طی جراحی بینی علاوه بر ایجاد فرم و حالت ایده آل ، کارآیی مناسب بینی و توان تنفس عادی بیمار را مد نظر قرار منی دهند بنابر این خواسته های غیر معقول و رویایی برخی بیماران جای اجرا ندارد. بهترین نتیجه جراحی بینی در حوزه زیبایی زمانی حاصل می شود که فرم بینی فرد علاوه بر زیبایی و تعادل ، عملکرد مطلوب و مناسبی هم داشته باشد.

 

بینی عضو مهمی در بدن است که علاوه بر حس بویایی ، بر حفظ سلامت و کارآیی سایر اجزا نیز تاثیر گذار است بروز کمترین حد مشکل برای این عضو به مرور زمان آسیب های جدی به زندگی اجتماعی و شخصی فرد وارد می نماید ؛ مشکلات دستگاه تنفس ، مشکلات سینوسی ، خرو پف در خواب ، عدم رسیدن اکسیژن کافی به مغز و بروز سردرد های مزمن و . . . از این دست آسیب ها هستند. بنابراین لازم است مراجعان محترم علاوه بر جنبه زیبایی بینی خود به سایر جوانب این عضو نیز توجه داشته باشند و از ارائه خواسته های غیر منطقی و اصرار بر آن خودداری کنند.

 

نکات قبل از جراحی بینی :

استعمال سیگار و کلیه دخانیات ۱۲ الی ۱۵ روز پیش از جراحی بینی مضر و خطر زاست.

 

لازم است تا ساعاتی پیش از عمل فرد ناشتا باشد و چیزی نخورد. معمولا ۸ ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.

 

همانطور که گفته شد ، انتظارات معقول از نتایج جراحی داشته باشید.

 

چنانچه فرد دچار بیماری سرماخوردگی یا آنفولانزا شد ، بهتر است جراحی تا زمان بهبودی کامل به تعویق بیفتد.

 

اگر داروهای خاصی مصرف می کنید حتما در جلسات مشاوره این عامل را به پزک جراح بینی خود اطلاع دهید.

 

مصرف پروفن ، آسپرین و دارو های محرک خون ریزی تا حدود دو هفته پیش از عمل بینی ممنوع است.

 

برای مصرف هر نوع داروی گیاهی در روز های پیش از عمل با پزشک خود مشورت کنید.

 

بینی2

نتیجه تصویری برای جراحی بینی

عوارض جراحی بینی:

جراحی بینی نیز همانند هر جراحی و درمان دیگری ممکن است عوارض خاص خود را داشته باشد اما اگر در انتخاب جراح بینی خود نهایت دقت را به خرج داده و نیز مراقبت های پس از جراحی بینی و مشاورات پیش از عمل را لحاظ کنید احتمال بروز این عوارض به صفر نزدیک می شود. اما عوارض احتمالی به شرح زیرند:

 

پیدایش انسداد و گرفتگی راه های هوایی و بویایی

 

بروز دفورمیته یا بدفرمی های ناشی از جراحی نادرست و مراقبت ناشایست .

 

باریک شدن پره ها و مشکلات تنفسی دیگر

 

انحراف لبه بینی یا انحراف ساختاری

 

مجزا شدن بافت های غضروفی و استخانی از یکدیگر.

 

و . . .

 

برخی از ایرادات به وجود آمده از جراحی بینی می توانند با جراحی ترمیم بینی رفع شده و بهبو.د یابند ولی اصلاح برخی دیگر از این مشکلات بسیار دشوار بوده و گاه لازم است چندین جراحی بر روی بینی انجام شود تا ایرادات ناهنجار برطرف گردند مثلا دفورمیته ای چون کوتاهی بیش از حد بینی که برطرف نمودن این مشکل برای تامین پوست های از دست رفته و بافت های غضروفی بینی نیازمند چند جلسه درمانی می باشد .

 

بهترین سن برای جراحی بینی:

اصولا هیچ حد و مرزی در رابطه با سن برای جراحی بینی وجود ندارد اما لازم است شخص به بلوغ جسمانی لازم رسیده باشد و پس از آن تا بالای ۴۰ سال هم می توان جراحی زیبایی بینی یا جراحی عملکردی و هرنوع عمل بینی را انجام داد قبل از سن های مشخص شده اگر جراحی بینی انجام شود مشکلات جدی برای بیمار رخ خواهد داد و به دلیل اینکه غضروف و استخوان بینی به حد لازم رشد نکرده اند پس از جراحی بینی ممکن است رشد غضروف ها و بافت های پوستی و گوشتی ، ترکیب بینی را به هم زده یا مشکلات عملکردی بزرگی را ایجاد نماید.  اصولا برای زنان اتمام ۱۶ سال و برای آقایان اتمام ۱۸ سال سن لازم است تا بعد از عمل آسیبی متوجه بیمار نشود و نتایج جراحی بینی به بهترین نحو ظاهر گردند.

 

جراحی-بینی3

 

انواع روش جراحی برای بینی:

دو نوع جراحی در حال حاضر برای بینی وجود دارد که کاربرد زیبایی و عملکردی داشته و ویژگی های خاص خود را دارند. روش های انجام جراحی بینی دو طریق است : طریقه باز و طریقه بسته.

 

طریقه جراحی باز به گونه ای است که طرفین پره ها و حتی بین سوراخ ها در پایین بینی باز شده، پوست رویی بینی از بافت های ساختمان آن جدا می گردد و مراحل اصلاح فرم یا عملکرد انجام می شود خاصیت مهم این روش جراحی بینی در دسترسی پزشک به تمام نقاط مورد نظر بینی و توانایی اشراف کامل وی بر تمام بافت های داخلی است. علاوه بر توانایی مشاهده بافت های درونی و اصلاح آنها جایگذاری گرافت و اجزای غضروفی در این راهکار راحت تر بوده و می توان جراحی های بینی سخت و پیچیده را بهتر سامان داد.

 

روش جراحی بسته بینی به ترتیبی است که برش جراحی در داخل سوراخ ها اعمال شده و پس از جدایی پوست از بافت های زیری ، پزشک مراحل جراحی را انجام می دهد مزیت این جراحی پنهان ماندن جای برش و اسکار جراحی ، کاهش مبزان ورم و التهاب و بهبودی و نقاهت زودرس است اما به دلیل دامنه محدود برش در روش های درمانی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

لازم به ذکر است که وجود بخیه در کنار پره های بینی نمایان گر جراحی بینی به روش باز نیست و در جراحی بسته نیز گاه لازم است پره های بینی از لحاظ سایزی و فرمی دستکار و اصلاح شوند در نتیجه برای این کار نیاز است تا پره ها در کنار ، برش خورده و جراحی شوند . معمولا اگر صرفا نیاز به رفع قوز بینی یا برداشت غضروف های اضافه نوک بینی بود ، جراحی بینی به روش بسته در اولویت قرار دارد ولی در موارد دیگر که اصلاحات عمده مورد نیاز است جراحی بینی به روش باز لازم خواهد بود.

 





:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: