نوشته شده توسط : بوتاکس

به یاد داشه باشید که قطع مصرف کافئین هرگز برای ترک اعتیاد شیشه آن راه حل خوبی نیست و بلکه باید کافئین و قهوه را به تدریج با موارد دیگری جایگزین کنید. بنابراین سعی کنید مصرف قهوه را به رفته رفته کاهش دهید. مثلا می توانید از حجم هر فنجان قهوه در روز بکاهید یا به جای 5 فنجان روزانه، 4 فنجان قهوه مصرف کنید.

یکی دیگر از راهکارها کاهش مقدار کافئین در هر فنجان است. برای این منظور می توانید مثلا نیمی از فنجان خود را با شیر ترکیب کنید. اگر لاکتوز شیر معده شما را آزار می دهد، کافی است قهوه خود را رقیق تر استفاده کنید.

راهکار دیگری که به شما برای ترک مصرف بیش از اندازه کافئین توصیه می کنیم، جایگزین کردن آن با قهوه بدون کافئین یا دی کاف است.

به عنوان توصیه ای دیگر، می توانید فنجان آخر قهوه روزانه خود را با نوشیدنی دیگری جایگزین کنید. مثلا از انواع آب میوه های طبیعی استفاده کنید یا شیر گرم بنوشید.

راهکار دیگری که وجود دارد این است که چرت بزنید. اگر در میان روز قهوه مصرف می کنید تا هوشیار تر باشید و احساس خواب آلودگی را از خود دور کنید، بهتر است به جای آن یک چرت 15 تا 25 دقیقه ای داشته باشید. خستگی را در بدن خود با مصرف قهوه سرکوب نکنید و در عوض، از آن برای بازیابی انرژی خود استفاده کنید.

 

مراحل ایمپلنت دندان

در این مقاله در رابطه با عوارض ارتودنسی دندان توضیحاتی داده می شود:

در ابتدا معاینات لازم انجام می گیرد تا طرح درمانی مناسبی انتخاب شود، در این مرحله از تمامی لحاظ بیمار مورد بررسی قرار می گیرد . رادیوگرافی های لازم برای تعیین اندازه و محل ایمپلنت صورت می گیرد .

مراحل ایمپلنت دندان

در این مرحله در داخل استخوان فک توسط دندانپزشک زیبایی ایمپلنت کاشته می شود ، این مرحله دارای حساسیت بسیار بالایی می باشد و باید با دقت بالایی انجام گیرد و تاثیر تعیین کننده ای در موفقیت درمان دارد

با برش در لثه و سوراخ کردن استخوان فک ایمپلنت که یک پایه تیتانیومی به شکل پیچ می باشد در ناحیه مورد نظر جایگذاری می شود ، بعد از کاشت ایمپلنت لثه بخیه زده می شود ( در برخی از موارد در یک جلسه ایمپلنت دندان صورت می گیرد .)

برای اینکه پروتز و تاج نهایی ساخته شود نیاز به قالب گیری می باشد ، در این مرحله دندانپزشک برای ساخت پروتز و تاج نهایی در لابراتور اقدام به تهیه قالب می کند . با توجه به نظر دندانپزشک پروتزی که قرار است ساخته شود بصورت ثابت یا متحرک می باشد .

در صورتی که نیاز باشد در این مرحله بروی ایمپلنت از روکش موقت تاج استفاده می شود .

در این مرحله بعد از گذشت مدتی که به طور کامل در اطراف ایمپلنت استخوان شکل گرفت پروتز و تاج نهایی روی ایمپلنت گذاشته می شود ، پروتز هایی که در لابراتور ساخته می شوند می توانند متحرک یا ثابت و کامل یا پارسیل باشند. این مرحله نیاز به دقت بالای دندانپزشک زیبایی دارد و پروتز باید با دقت بالایی بروی ایمپلنت سوار شود . در واقع این مرحله آخرین مرحله درمان می باشد، دندانپزشک نکاتی را به بیمار گوش زد می کند که باید به آن توجه ویژه ای شود 

آخرین مرحله درمان مراقبت هایی می باشد که باید توسط خود فرد صورت گیرد ، مراجعات منظم و مرتب به دندانپزشک به منظور بررسی روند بهبودی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، دوام و ماندگاری ایمپلنت دندان به مراقبت هایی که توسط خود فرد صورت می گیرد و رعایت نکات بهداشتی بستگی دارد ، ایمپلنت دندان  همانند دندان های طبیعی می باشد بنابرین باید به خوبی از آن ها مراقبت شود در صورتی که این مراقبت به خوبی صورت نگیرد شاید نتوان نتایج دلخواه را با استفاده از این روش بدست آورد .

جوش,ضد جوش,کرم ضد جوش,بهترین کرم ضد جوش,قلع و قمع جوش ها با موم زنبور عسل : active  pure  ness  comfort zone

استفاده از بهترین کرم صورت ارایشی مختلف شاید کار غیرممکنی نباشد اما امتحان کردن راه‌های بهتر میزان آسیب به پوست شما را به حداقل می‌رساند. ژل پاک کننده اکتیو پیورنس کامفورت زون با ساختاری سبک و برگرفته از عصاره موم زنبور عسل جای جوش را ترمیم می کند.

جوش,ضد جوش,کرم ضد جوش,بهترین کرم ضد جوش,با حرارت زیبا شوید : arama  perfection  nuxe

تفاوت ماسک نوکس از میان سایر ضدجوش ها ، حرارتی است که ایجاد می کند. ماسک ترمواکتیو نوکس پس از ماساژ بر روی پوست ایجاد گرما و حرارت می کند که این حرارت باعث می شود تمام چربی های باقیمانده رقیق و به بیرون کشیده شود. ماسک حرارتی نوکس ترشح چربی را تنظیم و براقی پوست را برطرف می کند.



:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بوتاکس

نوشیدن یک فنجان قهوه به خصوص در اول روز برای بسیاری از مردم عادت است. این نوشیدنی به دلیل کافئینی که دارد احساس آرامش و هوشیاری کافی را در شما ایجاد می کند. تا اینجای داستان همه چیز طبیعی است و مشکل اما از جایی آغاز می شود که مصرف قهوه از اعتدال خارج شود و به مصرف بیش از اندازه آن عادت کنید. مصرف بیش از حد قهوه باعث افزایش فعالیت بدن شما می شود و برعکس مصرف طبیعی آن، می تواند باعث افزایش اضطراب و مشکلات عصبی شود. بی خوابی، خستگی مفرط، نوسات خلق و خو، مشکلات گوارشی، سردرد، افزایش کلسترول بد خون و فشار خون بالا، عدم تمرکز و غیره از سایر مشکلاتی است که مصرف بیش از اندازه کافئین برای بدن و سلامتی به وجود می آورند.

اگر شما بر طبق عادت کافئین زیادی در روز مصرف می کنید، بهتر است با کمک این توصیه ها عادت خود را اصلاح کنید تا بیشتر از  سریعترین روش ترک اعتیاد خود مراقبت کرده باشید.

به یاد داشه باشید که قطع مصرف کافئین هرگز برای ترک آن راه حل خوبی نیست و بلکه باید کافئین و قهوه را به تدریج با موارد دیگری جایگزین کنید. بنابراین سعی کنید مصرف قهوه را به رفته رفته کاهش دهید. مثلا می توانید از حجم هر فنجان قهوه در روز بکاهید یا به جای 5 فنجان روزانه، 4 فنجان قهوه مصرف کنید.

یکی دیگر از راهکارها کاهش مقدار کافئین در هر فنجان است. برای این منظور می توانید مثلا نیمی از فنجان خود را با شیر ترکیب کنید. اگر لاکتوز شیر معده شما را آزار می دهد، کافی است قهوه خود را رقیق تر استفاده کنید.

راهکار دیگری که به شما برای ترک مصرف بیش از اندازه کافئین توصیه می کنیم، جایگزین کردن آن با قهوه بدون کافئین یا دی کاف است.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی یکی از روش های رایج برای رفع عیوب دندان های می باشد . اما بهترین نوع انجام ارتودنسی دندان چیست ؟ ارتودنسی نامرئی چگونه انجام می شود؟ با ادامه مطلب همراه باشید .

 

ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان

 

ارتودنسی دندان

ارتودنسی یکی از روش های رفع مشکلات دندان می باشد . این روش درمانی فقط مخصوص نوجوانان نمی باشد و در صورت وجود مشکل در بزرگسالان نیز می توان از آن استفاده نمود . وقتی دندان های افرادی درست و کنار یکدیگر قرار نگرفته باشد و مابین دندان ها فاصله وجود داشته باشد و یا دندان ها روی یکدیگر قرار گرفته باشد از ارتودنسی دندان استفاده می شود .

 

این مشکلات یا به دلیل کوجک بودن فک و بزرگ بودن دندان ها و یا بالعکس بزرگ بودن فک و کوچک بودن دندان رخ می دهد .

 

افرادی که دندان های نامرتبی دارند می توانند از ارتودنسی برای ترمیم استفاده نمایند .

 

انواع ارتودنسی دندان

ارتودنسی ثابت

در ارتودنسی ثابت قسمت های کوچکی که براکت نام دارند با استفاده از مواد مخصوص به روی سطح دندان های بیمار چسبانده می شود . این روش تا زمانی که درمان بیمار کامل نشده است ادامه دارد .

در این روش بدون وارد کردن آسیب به دندان ها آنها را به جایگاه اصلی خود هدایت می کنند به همین جهت موجب مرتب شدن دندان ها می شوند .

در این روش از براکت های فلزی و یا سرامیکی استفاده می شود . هر دندان دارای براکت جداگانه می باشد . برای نگهدای این براکت ها از یک حلقه کشی استفاده می شود . این امر موجب می شود که ارتودنسی از روی دندان های بیمار جدا نشود 

با استفاده از این روش می توان تمام مشکلات موجود در فک بیمار را اصلاح نمود .

 

ارتودنسی متحرک

در مراحل ارتودنسی دندان متحرک از قسمت بالایی فک بیمار قالب تهیه می شود و بعد از ساخته شدن روی دندان های بیمار قرار می گیرد . این نوع ارتودنسی قابلتی این را دارد که در برخی موارد بیمار آن ها را از سطح دندان های خود دور کند . مثلا در هنگام غذا خوردن ، تمیز کردن دندان ها و … این ارتودنسی از روی سطح دندان های بیمار به راحتی می توان جدا نمود 

اما از معایب استفاده از این روش می توان گفت نسبت به روش ارتودنسی ثابت تاثیر کمتری دارد . زیرا در ارتودنسی ثابت بیمار در طول دوره درمان ارتودنسی را از دهان خود جدا نمی کند .

ارتودنسی نامرئی

برخی افراد به دلیل اینکه در ارتودنسی براکت ها قابل مشاهده می باشند از این روش استفاده نمی کنند . بنابراین روش ارتودنسی نامرئی برای آنها ایجاد شده است که این روش قابل مشاهده نمی باشد . ارتودنسی نامرئی قابلیت متحرک بودن دارد . مانند ارتودنسی متحرک بیمار می تواند هنگام مصرف غذا و یا هنگام مسواک زدن آنه ها را از دندان های خود جدا کند . این ارتودنسی به منةور مرتب نمودن دندان بدون مشاهده شدن پلاک انجام می شود .

بهترین برندهای کرم ضد جوش در ایران

همه ما به زیبایی پوست مان اهمیت فراوانی می‌دهیم و دوست داریم پوستی صاف و بدون جوش داشته باشیم. این روزها انتخاب یک محصول خوب برای پوست های حساس کار چندان ساده‌ای نیست چون در داروخانه‌ها و مغازه‌های  لوازم آرایشی مجموعه‌ای از برندهای مختلف حسابی شما را سرگردان می‌کنند اما حواس‌تان باشد که باید محصول‌ خود را بهترین کرم صورت برای زنان درست انتخاب کنید.این شما و این هم محصول های ضدجوش و آکنه جدید بازار با برندهای مختلف.

 

جوش,ضد جوش,کرم ضد جوش,بهترین کرم ضد جوش,اگر پوستی یکنواخت می خواهید : puresystem  estaderm

پوست شما به اندازه چشم‌های‌تان حساس و آسیب‌پذیر هستند؛ به همین دلیل محصولاتی که معتبر نیستند به‌راحتی زمینه را برای بروز جوش و آکنه فراهم می‌کند. کرم کنسانتره پُرریفاینر استادرم، جمع کننده قوی منافذ باز پوست، مخصوص پوست های حساس است که به محض استفاده از این محصول منافذ باز پوست جمع و پوست یکدست و یکنواخت می شود . در عین حال که میزان ترشح سبوم در جهت حفظ سلامت پوست تنظیم می شود، پوست به صورت با دوام پاک و بدون چربی می ماند .



:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بوتاکس

مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس

1.    تا 4 ساعت پس از تزریق نخوابید و شب هنگام حتماً به پشت بخوابید.

2.    تا 24 ساعت استحمام نکنید.

3.    تا 24 ساعت پس از نقاط تزریق بوتاکس نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید.

4.    ورزش ایروبیک تا 24 پس از تزریق ممنوع است.

5.    ناحیه تزریق را ماساژ ندهید، ماساژ دادن تا یک هفته ممنوع است و در این مدت مراقب باشید که فشار موثری به ناحیه تزریق وارد نشود.

 

ژل یا فیلر پوستی

 

برای رفع چین و چروک‌های عمیق و نیز برای حجم دهی در ناحیه گردن و لب می‌توان از ژل استفاده نمود ژل ها از نظر جنس متفاوت می‌باشند.

1-    ژل پاژ که در گذشته استفاده می‌شود و عوارض بسیار زیادی دارد. وامروزه منسوخ شده است.

2-    کلاژن ها = برخی از آن ها از کلاژن حیوانی استفاده می‌شود که واکنش در بدن فرد ایجاد می‌گردد.

3-    هیالورونیک اسید= که در واقع ماده ای است که به طور طبیعی در پوست یافت می‌شود ولی با افزایش سن، میزان آن در پوست کم می‌شود. با تزریق این ژل عمق چین به وجود می‌آمده در پوست کم می‌شود که البته 18-6 ماه پس از تزریق تجزیه و جذب پوست می‌شود. واکنش بدن به این ژل خصوصاً که از ژل‌های استاندارد استفاده شود بسیار کم است.تزریق ژل در زیبا سازی صورت و جوانی

4-    کلسیم هیدروکسی آپاتیت در واقع پیش نیاز تولید کلاژن است.

5-    Pcl cmc تحریک کلاژن سازی می‌کند.

 

 

از نظر ماندگاری نیز می‌توان ژل ها را به انواع مختلف تقسیم کرد

1-    Shortacting (کوتاه اثر)

2-    long acting (طولانی اثر) در واقع هیالورودنیک اسیدها در این دسته قرار دارند و اثرات آن ها 18-12-6 ماه می‌باشد.

3-    دائمی‌= که در واقع کلاژن دائمی هستند.

تزریق ژل در زیبا سازی صورت و جوانی

 

در کلینیک بیشتر از هیالورونیک اسیدها استفاده می‌شود که واکنش کمتری در پوست ایجاد می‌شود و با بدن سازگارتر است.

مزیت استفاده از ژل به جای چربی

در تزریق چربی، چربی از ناحیه‌ای از بدن (باسن- شکم – ران) برداشته و در محل مورد نظر تزریق می‌شود که در ناحیه برداشت آن ناحیه برش جراحی داده می‌شود و به بخیه احتیاج دارد. در واقع یک جراحی کوچک می‌باشد که در واقع عوارض جراحی را به همراه دارد. در صورتیکه در تزریق ژل، نیازی به بستری، بخیه و .... ندارد علاوه بر آن، طبق نظر متخصصین، چربی هر ناحیه از بدن مخصوص همان قسمت می‌باشد و تزریق آن در محل دیگر ممکن است باعث بروز عوارض در آن محل گردد. در صورتیکه ژل ها، سازگار با پوست می‌باشند و عوارض (در صورتیکه ژل استاندارد و توسط پزشک با تجربه) انجام شود به همراه نخواهد داشت.

آنچه درباره لیزر موهای زائد باید بدانید

 

واژه لیزر (به انگلیسی: Laser) که مخفف کلمات  «Light amplification by stimulated emission of radiation»

ليزر موهاي زائد| كاشت مو

به معنی «تقویت نور به روش گسیل القایی تابش» است.

 

نکات قبل از لیزر موهای زائد ابزاری است که نور را به صورت پرتوهای موازی بسیار باریکی که طول موج مشخصی دارند ساطع می‌کنند. این دستگاه از ماده‌ای جمع‌کننده یا فعال کنده نور تشکیل شده که درون محفظه  تشدید نور قرار دارد. این ماده پرتو نور را که به وسیله یک منبع انرزی بیرونی (از نوع الکتریسیته یا نور) به وجود آمده، تقویت می‌کند.

 

نخستین بار طرح اولیه لیزر (میزر) را انیشتین داد. کار لیزر به این گونه‌است که با تابش یک فوتون به یک ذره (اتم یا مولکول یا یون) برانگیخته، یک فوتون دیگر نیز آزاد می‌شود که این دو فوتون با هم، هم فرکانس هستند. با ادامه این روند شمار فوتون‌ها افزایش می‌یابد که می‌توانند باریکه‌ای از فوتون‌ها را به وجود بیاورند.

 

لیزر از نظر ماهیت هیچ تفاوتی با نور عادی ندارد و خواص فیزیکی لیزر، آن را از نورهای ایجاد شده از دیگر منابع متمایز می‌سازد. از نخستین روزهای تکنولوژی لیزر، به خواص ویژه آن پی برده شد که خود این خواص بستری عظیم برای کاربردهای وسیع این پدیده در علوم گوناگون به ویژه صنعت و پزشکی ایجاد کرده‌است. پیشرفت دانش بدون تکنولوژی لیزر امکان‌پذیر نیست.

 

شاید مهم‌ترین بخش فیزیک اتمی، بحث فیزیک لیزر باشد. با دادن انرژی به الکترون‌های یک اتم می‌توان آن‌ها را به مدارهای بالاتر برد. اما این خانه جدید برای الکترون‌ها جایگاه چندان پایداری نیست و  الکترون‌ها ترجیح می‌دهند با پس دادن انرژی به مدار اصلی خود برگردند. این انرژی به صورت یک فوتون با فرکانس مشخص آزاد می‌شود. یعنی یک واحد انرژی. نور از همین فوتون‌ها ساخته می‌شود. پس اگر با تعداد زیادی از اتم‌ها هم‌زمان این کار را انجام دهیم، می‌توانیم پرتو نوری تک فرکانس ایجاد کنیم. علاوه بر اینکه با روش‌ها و دقت‌هایی می‌توان پرتوهای هم فاز تولید کرد. این پدیده اساس تولید پرتوهای لیزر است. ویژگی‌های منحصربفرد لیزر آن را از نورهای دیگر متمایز می‌سازد که در هیچ منبع نور دیگری یافت نمی‌شود.

- لیزر چهار ویژگی دارد :

 

  • + هم دوسی
  • + تک رنگی
  • + واگرایی کم
  • + موازی بودن پرتو

در حال حاضر دو سیستم برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد: سیستم های لیزری و سیستم های غیر لیزری.سیستم های غیرلیزری شامل سیستم های نوری هستند که شامل IPL و  E_Light  میباشند.

Contents [hide]

 

1 جراحی بینی

1.1 نکات قبل از جراحی بینی :

1.2 عوارض جراحی بینی:

1.3 بهترین سن برای جراحی بینی:

1.4 انواع روش جراحی برای بینی:

جراحی بینی

امروزه در کشورمان جراحی بینی استخوانی  یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی است آن چنان که اکثر مردم ما به جوانب زیبایی و ظاهری این عمل توجه نشان می دهند ، از عملکرد بینی خود غافلند اما تجارب پزشکی و دانسته های جراحان بینی خلاف این است اکثر جراحان ما در طی جراحی بینی علاوه بر ایجاد فرم و حالت ایده آل ، کارآیی مناسب بینی و توان تنفس عادی بیمار را مد نظر قرار منی دهند بنابر این خواسته های غیر معقول و رویایی برخی بیماران جای اجرا ندارد. بهترین نتیجه جراحی بینی در حوزه زیبایی زمانی حاصل می شود که فرم بینی فرد علاوه بر زیبایی و تعادل ، عملکرد مطلوب و مناسبی هم داشته باشد.

 

بینی عضو مهمی در بدن است که علاوه بر حس بویایی ، بر حفظ سلامت و کارآیی سایر اجزا نیز تاثیر گذار است بروز کمترین حد مشکل برای این عضو به مرور زمان آسیب های جدی به زندگی اجتماعی و شخصی فرد وارد می نماید ؛ مشکلات دستگاه تنفس ، مشکلات سینوسی ، خرو پف در خواب ، عدم رسیدن اکسیژن کافی به مغز و بروز سردرد های مزمن و . . . از این دست آسیب ها هستند. بنابراین لازم است مراجعان محترم علاوه بر جنبه زیبایی بینی خود به سایر جوانب این عضو نیز توجه داشته باشند و از ارائه خواسته های غیر منطقی و اصرار بر آن خودداری کنند.

 

نکات قبل از جراحی بینی :

استعمال سیگار و کلیه دخانیات ۱۲ الی ۱۵ روز پیش از جراحی بینی مضر و خطر زاست.

 

لازم است تا ساعاتی پیش از عمل فرد ناشتا باشد و چیزی نخورد. معمولا ۸ ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.

 

همانطور که گفته شد ، انتظارات معقول از نتایج جراحی داشته باشید.

 

چنانچه فرد دچار بیماری سرماخوردگی یا آنفولانزا شد ، بهتر است جراحی تا زمان بهبودی کامل به تعویق بیفتد.

 

اگر داروهای خاصی مصرف می کنید حتما در جلسات مشاوره این عامل را به پزک جراح بینی خود اطلاع دهید.

 

مصرف پروفن ، آسپرین و دارو های محرک خون ریزی تا حدود دو هفته پیش از عمل بینی ممنوع است.

 

برای مصرف هر نوع داروی گیاهی در روز های پیش از عمل با پزشک خود مشورت کنید.

 

بینی2

نتیجه تصویری برای جراحی بینی

عوارض جراحی بینی:

جراحی بینی نیز همانند هر جراحی و درمان دیگری ممکن است عوارض خاص خود را داشته باشد اما اگر در انتخاب جراح بینی خود نهایت دقت را به خرج داده و نیز مراقبت های پس از جراحی بینی و مشاورات پیش از عمل را لحاظ کنید احتمال بروز این عوارض به صفر نزدیک می شود. اما عوارض احتمالی به شرح زیرند:

 

پیدایش انسداد و گرفتگی راه های هوایی و بویایی

 

بروز دفورمیته یا بدفرمی های ناشی از جراحی نادرست و مراقبت ناشایست .

 

باریک شدن پره ها و مشکلات تنفسی دیگر

 

انحراف لبه بینی یا انحراف ساختاری

 

مجزا شدن بافت های غضروفی و استخانی از یکدیگر.

 

و . . .

 

برخی از ایرادات به وجود آمده از جراحی بینی می توانند با جراحی ترمیم بینی رفع شده و بهبو.د یابند ولی اصلاح برخی دیگر از این مشکلات بسیار دشوار بوده و گاه لازم است چندین جراحی بر روی بینی انجام شود تا ایرادات ناهنجار برطرف گردند مثلا دفورمیته ای چون کوتاهی بیش از حد بینی که برطرف نمودن این مشکل برای تامین پوست های از دست رفته و بافت های غضروفی بینی نیازمند چند جلسه درمانی می باشد .

 

بهترین سن برای جراحی بینی:

اصولا هیچ حد و مرزی در رابطه با سن برای جراحی بینی وجود ندارد اما لازم است شخص به بلوغ جسمانی لازم رسیده باشد و پس از آن تا بالای ۴۰ سال هم می توان جراحی زیبایی بینی یا جراحی عملکردی و هرنوع عمل بینی را انجام داد قبل از سن های مشخص شده اگر جراحی بینی انجام شود مشکلات جدی برای بیمار رخ خواهد داد و به دلیل اینکه غضروف و استخوان بینی به حد لازم رشد نکرده اند پس از جراحی بینی ممکن است رشد غضروف ها و بافت های پوستی و گوشتی ، ترکیب بینی را به هم زده یا مشکلات عملکردی بزرگی را ایجاد نماید.  اصولا برای زنان اتمام ۱۶ سال و برای آقایان اتمام ۱۸ سال سن لازم است تا بعد از عمل آسیبی متوجه بیمار نشود و نتایج جراحی بینی به بهترین نحو ظاهر گردند.

 

جراحی-بینی3

 

انواع روش جراحی برای بینی:

دو نوع جراحی در حال حاضر برای بینی وجود دارد که کاربرد زیبایی و عملکردی داشته و ویژگی های خاص خود را دارند. روش های انجام جراحی بینی دو طریق است : طریقه باز و طریقه بسته.

 

طریقه جراحی باز به گونه ای است که طرفین پره ها و حتی بین سوراخ ها در پایین بینی باز شده، پوست رویی بینی از بافت های ساختمان آن جدا می گردد و مراحل اصلاح فرم یا عملکرد انجام می شود خاصیت مهم این روش جراحی بینی در دسترسی پزشک به تمام نقاط مورد نظر بینی و توانایی اشراف کامل وی بر تمام بافت های داخلی است. علاوه بر توانایی مشاهده بافت های درونی و اصلاح آنها جایگذاری گرافت و اجزای غضروفی در این راهکار راحت تر بوده و می توان جراحی های بینی سخت و پیچیده را بهتر سامان داد.

 

روش جراحی بسته بینی به ترتیبی است که برش جراحی در داخل سوراخ ها اعمال شده و پس از جدایی پوست از بافت های زیری ، پزشک مراحل جراحی را انجام می دهد مزیت این جراحی پنهان ماندن جای برش و اسکار جراحی ، کاهش مبزان ورم و التهاب و بهبودی و نقاهت زودرس است اما به دلیل دامنه محدود برش در روش های درمانی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

لازم به ذکر است که وجود بخیه در کنار پره های بینی نمایان گر جراحی بینی به روش باز نیست و در جراحی بسته نیز گاه لازم است پره های بینی از لحاظ سایزی و فرمی دستکار و اصلاح شوند در نتیجه برای این کار نیاز است تا پره ها در کنار ، برش خورده و جراحی شوند . معمولا اگر صرفا نیاز به رفع قوز بینی یا برداشت غضروف های اضافه نوک بینی بود ، جراحی بینی به روش بسته در اولویت قرار دارد ولی در موارد دیگر که اصلاحات عمده مورد نیاز است جراحی بینی به روش باز لازم خواهد بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بوتاکس

امروزه در کشورمان جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی است آن چنان که اکثر مردم ما به جوانب زیبایی و ظاهری این عمل توجه نشان می دهند ، از عملکرد بینی خود غافلند اما تجارب پزشکی و دانسته های جراحان بینی خلاف این است اکثر جراحان ما در طی جراحی بینی علاوه بر ایجاد فرم و حالت ایده آل ، کارآیی مناسب بینی و توان تنفس عادی بیمار را مد نظر قرار منی دهند بنابر این خواسته های غیر معقول و رویایی برخی بیماران جای اجرا ندارد. بهترین نتیجه جراحی بینی در حوزه زیبایی زمانی حاصل می شود که فرم بینی فرد علاوه بر زیبایی و تعادل ، عملکرد مطلوب و مناسبی هم داشته باشد.

 

بینی عضو مهمی در بدن است که علاوه بر حس بویایی ، بر حفظ سلامت و کارآیی سایر اجزا نیز تاثیر گذار است بروز کمترین حد مشکل برای این عضو به مرور زمان آسیب های جدی به زندگی اجتماعی و شخصی فرد وارد می نماید ؛ مشکلات دستگاه تنفس ، مشکلات سینوسی ، خرو پف در خواب ، عدم رسیدن اکسیژن کافی به مغز و بروز سردرد های مزمن و . . . از این دست آسیب ها هستند. بنابراین لازم است مراجعان محترم علاوه بر جنبه زیبایی بینی خود به سایر جوانب این عضو نیز توجه داشته باشند و از ارائه خواسته های غیر منطقی و اصرار بر آن خودداری کنند.

 

نکات قبل از جراحی بینی :

 

  1. استعمال سیگار و کلیه دخانیات ۱۲ الی ۱۵ روز پیش از عمل جراحی بینی گوشتی مضر و خطر زاست.پ
  2. لازم است تا ساعاتی پیش از عمل فرد ناشتا باشد و چیزی نخورد. معمولا ۸ ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.
  3. همانطور که گفته شد ، انتظارات معقول از نتایج جراحی داشته باشید.
  4. چنانچه فرد دچار بیماری سرماخوردگی یا آنفولانزا شد ، بهتر است جراحی تا زمان بهبودی کامل به تعویق بیفتد.
  5. اگر داروهای خاصی مصرف می کنید حتما در جلسات مشاوره این عامل را به پزک جراح بینی خود اطلاع دهید.
  6. مصرف پروفن ، آسپرین و دارو های محرک خون ریزی تا حدود دو هفته پیش از عمل بینی ممنوع است.
  7. برای مصرف هر نوع داروی گیاهی در روز های پیش از عمل با پزشک خود مشورت کنید.

نکاتی که قبل لیزر باید رعایت شود و حتما باید به ان توجه کرد

اطمینان حاصل کنید که حذف موی لیزری برای شما مناسب است. حذف موی لیزر با هدف قرار دادن و شکستن ملانین (رنگدانه که مو را رنگ آن) را در یک فولیکول مو موثر می سازد، که باعث می شود موها از بین بروند. بنابراین، این روند به بهترین شکل ممکن برای حذف موهای مشکی و تیره کار می کند. این کار نیز کار نخواهد کرد و یا ممکن است به هیچ وجه کار نکند- برای حذف موهای قرمز، بور، خاکستری یا سفید.
 
حذف موی لیزری احتمالا برای زنان مبتلا به بیماری تخمدان پلی کیستیک یا سایر مشکلات هورمونی کار نخواهد کرد.
اگر هر داروی مصرفی، مخصوصا داروهای جدید یا دوره ای از آنتی بیوتیک ها را مصرف می کنید، قبل از انجام لیزر موهای زائد، با پزشک خود صحبت کنید. بعضی از داروها می توانند حساسیت به نور را ایجاد کنند که می تواند منجر به سوختگی بد درمانی شود.
2
ليزر موهاي زائد| كاشت مو
برای مشاوره بروید مشاوره با تکنسین برداشتن کلینیک لیزر موهای زائد قبل از اولین درمان شما به کلینیک اجازه خواهد داد تا سلامت خود را ارزیابی کنید. آنها همچنین یک آزمایش پچ برای تعیین اینکه آیا شما یک نامزد مناسب برای درمان هستید و فرایندی که بر اساس نوع پوست و موتان انجام می شود، بهتر عمل می کند.
3
قبل از درمان خود از برنزه جلوگیری کنید. هنگامی که شما کاندید خوبی برای حذف موهای خود هستید، مهم است که از شش هفته قبل از درمان خود، از تختخواب و برنزه شدن جلوگیری کنید
 
4
اطمینان حاصل کنید که حذف موی لیزری برای شما مناسب است. حذف موی لیزر با هدف قرار دادن و شکستن ملانین (رنگدانه که مو را رنگ آن) را در یک فولیکول مو موثر می سازد، که باعث می شود موها از بین بروند. بنابراین، این روند به بهترین شکل ممکن برای حذف موهای مشکی و تیره کار می کند. این کار نیز کار نخواهد کرد و یا ممکن است به هیچ وجه کار نکند- برای حذف موهای قرمز، بور، خاکستری یا سفید.
 
تزریق ژل و بوتاکس
تزریق ژل و بوتاکس
بوتاکس یک ترکیب ساخته شده از پروتئینی به نام بوتولنیوم است. که تزریق آن در زیرپوست سبب فلج شدن عضلات آن ناحیه و از بین رفتن چین و چروک صورت خواهد شد و ظاهر جوان تر را برای مدتی ایجاد خواهد کرد.
دکتر استافورد برومند می گوید: بوتاکس یک ترکیب ایجاده شوده توسط باکتری است. گرچه این مفهوم ترسناک به نظر می‌رسد ولی زمانی که در دوزهای کنترل شده استفاده شود، روش ایمنی و مطمئن است. این ترکیب به یک منطقه خاص تزریق می‌شود و در داخل آن خود را به گیرنده‌های موجود در عضله شما متصل می‌کند. که بر عصب تاثیر می‌گذارد.
 
 

کاربردهای بوتاکس

1-    پیشگیری از ایجاد چین و چروک ← در افرادیکه در اواخر دهه 20 یا دهه 30 زندگیشان شروع به این درمان کنند از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌شود.
2-    رفع چین و چروک ← در افرادیکه چین و چروک ایجاد شده و...
3-    تنظیم ضربان قلب، محققان روسی در یکی از پژوهش‌های خود به افرادیکه دچار آریتمی قلب از نوع فیبریلاسیون دهلیزی بودند، به دهلیز قلب آنها بوتاکس تزریق کردند و مشاهده کردند ضربان قلب آن ها آرام تر و پمپاژ قلب نیز بهبود یافت. این نتایج در سال 2015 در مجله کاردیولوژی به چاپ رسیده است. 
4-    درمان افسردگی، رفتارها و نوع روحیه ما در چهره، موثر است. با این وجود این سوال پیش می‌آید که آیا حالت چهره نیز در روحیه ما مؤثر است. طبق نظر دکتر فینزی عضلات میان ابرو پیام غمگین بودن را به مغز می‌رساند و این عضلات در آنچه که شما انتظار دارید فعالتر می‌شوند. دکتر فینزی و همکارانش آزمایشی را روی 85 نفر مبتلا به افسردگی انجام دادند و متجه شدند با تزریق بوتاکس تحت درمان قرار گرفتند. نتایج حاصل در سال 2014 به چاپ رسید.
تزریق ژل و بوتاکس در رفع چروک ضورت
5-    درمان میگرن: میگرن دردی ناتوان کننده ای با علایم سردرد شدید. استفراغ همراه است که معمولاً به درمان‌های معمول پاسخ نمی‌دهد. سازمان غذا و دارو آمریکا در سال 2010 مفید بودن بوتاکس در درمان میگرن مزمن را تایید نموده است. برای این منظور باید هر سه ماه تزریق در ناحیه جلو عقب و اطراف سر انجام شود.
6-    درمان تعریق شدید: در سال 2004 سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از هزینه تزریق بوتاکس را مورد تعریق شدید و بیش از اندازه زیربغل تایید کرده. تزریق بوتاکس در قسمت‌های دیگری از بدن که تعریق بیش از خود دارند نیز کاربرد دارد که شامل کف دست، زیربغل، پاها و صورت.


:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بوتاکس

بوتاكس از يك نوروتوكسين ساخته شده است كه توسط كلستريديوم بوتولينيوم بدست مي‌آيد. بوتاكس يكي از مؤثرترين روش‌ها در برطرف كردن چين و چروك پوست است كه از طريق فلج كردن موقت عضلات، اثر مي‌كند.

بعد از تزريق بوتاكس شما زيبا و جوان خواهيد شد ، البته مركزي كه در آن تزريق بوتاكس را انجام مي دهيد بايد از نظر امكانات و اعتبار پزشكي داراي تاييديه باشد ، به هيچ عنوان بوتاكس را در آرايشگاه ها و مكان هايي غير از كلينيك هاي زيبايي انجام ندهيد ، زيرا علاوه بر خطرات بهداشت ممكن است با تزريق بوتاكس منقضي شما دچار عوارض جبران ناپذيري بشويد.

بعد از تزريق بوتاكس بيشتر ‌ حركات صورت از جمله حركات احساسي‌ و عاطفي صورت  شما تحت تاثير اين ماده قرار گرفته  و  توسط عضلاتي كه درست زير پوست قرار دارند تحريك مي شوند ، بعد از مدتي كنترل عصب هايي كه در آن بوتاكس تزريق شده است از دست شما خارج مي شود و در واقع نمي توانيد به شدت گذشته اخم كنيد و يا لبخند هاي عميق بزنيد ، اين ضعف عضلاني باعث مي شود تا عصب هاي شما تحريك پذيري كمتري داشته باشند و انقباضات غير ارادي كمتري را تجربه كنند ، زماني كه شما به صورت غير ارادي اخم نكنيد و عضلات شما دچار انقباض نشود ، در نتيجه پوست شما ترميم شده و خطوط سطحي آن عميق نمي شود .بايد بدانيد كه  فعاليت و انقباض بيش از اندازه ي  عضلات است كه باعث بوجود آمدن خطوط افقي و عمودي  در صورت مي شود.  به طور كلي كار بوتاكس از فلج كردن و از كار انداختن  موقت ماهيچه هاي عصبي در نواحي مختلفي است كه مستعد چين و چروك خواهند بود .

بعد از تزريق بوتاكس ممكن است سردرد، كبودي و درد در محل تزريق رخ دهد كه امري طبيعي است و پس از چند روز برطرف مي‌شود. از كاربردهاي عمده تزريق بوتاكس مي‌توان موارد زير را نام برد:

– برطرف كردن افتادگي پلك و اسپاسم عضلات چشم
– برطرف كردن چين و چروك پوست
– برطرف كردن تعريق نواحي مختلف بدن نظير؛ كف دست و زير بغل و غيره
بوتاكس بعد از تزريق باعث
از بين رفتن  خطوط اخم   موجود در پيشاني و دور چشم ها مي شود.
باعث از بين رفتن خطوط خنده ي ناحيه صورت مي شود.
بوتاكس مي تواند تاثيرات به سزايي در محو و برطرف كردن چين و چروك كنار چشم داشته باشد .
بوتاكس باعث از بين بردن چين وچروك بين ابروها مي شود.
بوتاكس در از بين بردن چين و چروك گردن نيز موثر خواهد بود.
اين ماده ي موثر و مفيد مي تواند در محو و بهبود ظاهري خطوط افقي پيشاني تاثيرات چشمگيري داشته باشد.
البته تزريق بوتاكس در بسياري از موارد  براي بالا بردن نسبي ابروها نيز مورد استفاده قرار مي گيرد.
با تزريق در خطوط خنده باعث كاهش نمايش لثه در هنگام خنديدن خواهد شد.
از مزاياي ديگر بوتاكس هم بدانيد:
بوتاكس براي درمان ميگرن و سردرد هاي عصبي موثر است
طبق تحقيقات به عمل آمده بوتاكس ضد سرطان است
بوتاكس يكي از بهترين مواد براي از بين بردن سرطان است زيرا سلولهاي سرطاني را مورد هدف قرار مي دهد و كمتر از بقيه مواد سمي است.همچنين عوارض جانبي كمتري دارد و از نظر هزينه مناسب تر است.

بوتاكس ضد افسردگي است

 

مزاياي ليزر موهاي زائد

از مزاياي ليزر موهاي زائد اينست كه روشي غير تهاجمي است و موجب كاهش هميشگي مو ها خواهد شد. با ليزر مي‌توان موهاي زائد را براي هميشه از بين برد و افراد با پوست تيره و يا روشن مي‌توانند از اين شيوه براي رفع موهاي زائد خود بهره گيرند.

ديگر مزاياي ليزر موهاي زائد اينست كه انجام اين عمل نيازي به بستري فرد ندارد و او مي‌تواند پس از انجام ليزر كارهاي روزانه را از سر گيرد. ليزر موهاي زائد در مقاسيه با شيوه‌ هاي سنتي، درد كمتري دارد و احتمال زخم شدن و تغيير رنگدانه بسيار كم است. اين روش اثر بخشي بالايي دارد. بسته به منطقه بدن به سرعت قابل انجام است و براي ديدن نتيجه آن نياز به زمان نيست و به سرعت قابل مشاهده است. پس از انجام ليزر نياز نيست داروي خاصي مصرف شود.

تصویر مرتبط

از ديگر مزاياي ليزر موهاي زائد ميتوان به موارد زير اشاره كرد:

صرفه‌جويي در زمان
ليزر درماني روشي سريع و ايمن است و علت اينكه اكثر افراد ليزر درماني را به ساير روش هاي رفع موهاي زائد ترجيح مي دهند، بخاطر صرفه جويي در زمان است و شما ديگر مجبور نخواهيد بود، ساعت هاي طولاني براي رفع موهاي زائد بدن خود صرف كنيد. در هر فرآيند رفع موهاي زائد با ليزر؛ حدود ۵۰ تا ۹۵ درصد موهاي زائد براي مدت طولاني از بين مي رود.

هنوز روشي كه بتواند موها را به طور كامل و به طور دائمي از بين ببرد وجود ندارد، اما ليزر موهاي زائد يكي از محبوب ترين ترين و موثرترين روش ها براي ليزر موهاي زائد است، كه موها را به مدت طولاني از بين مي برد و شما بسياركمتر نياز به اصلاح موهاي خود خواهيد داشت.

صرفه‌جويي در هزينه رفع موهاي زائد
شايد در ابتدا هزينه هاي ليزر درماني؛ از نظر برخي افراد هنگفت به نظر برسد و افراد براي هزينه دچار ترديد شوند. هزينه ها بستگي به تعداد جلسات درمان دارد، هرچه تعداد جلسات بيشتر باشد، هزينه درمان هم بيشتر خواهد بود.{ مركز ليزر اكسير با دارا بودن مجهزترين و به روزترين دستگاه هاي ليزر الكساندرايت  با كمترين تعداد جلسه  و قيمت نسبت به …  }همچنين اگر از زاويه ديگر نگاه كنيم به علت اينكه نتايج ليزر بلند مدت است و باعث كاهش رشد موهاي زائد به مدت طولاني مي شود هزينه ي آن قابل توجيه است و شما هزينه اي صرف ريش تراش، كرم هاي موبر و اصلاح و موم نخواهيد كرد.

 

تخصص جراحي پلاستيك و زيبايي و جراح بيني در اين رابطه گفت:
اكثر مشكلات زيبايي كه در بيني وجود دارد در قسمت هاي استخواني و غضروفي بيني ميباشد كه اين مشكلات صرفاً با عمل جراحي زيبايي بيني اصلاح مي شود و ليزر هيچ تاثيري در رفع اين مشكلات ندارد.در واقع تاثير ليزر در درمان مشكلات پوستي مي باشد و لذا در زيبايي بيني هيچ نقشي ندارد.

آيا دستگاه هايي كه تحت عنوان كوچك كننده بيني در بازار عرضه مي شود تاثيري در زيبايي بيني دارند ؟


همانطور كه گفتيم ، مشكلات غضروفي و استخواني بيني صرفاً با عمل جراحي و تكنيكهاي متعددي كه در حين عمل جراحي زيبايي بيني وجود دارد اصلاح مي شوند وبا تغيير شكل قسمتهاي استخواني و غضروفي كه در حين عمل جراحي داده ميشود زيبايي بيني حاصل ميشود.لذا تبليغاتي كه در مورد كارايي اين دستگاه ها در كوچك كردن و زيبايي بيني وجود دارد ، كاملاً نادرست و صرفاً جنبه تبليغاتي دارند.

در چه مواردي از غضروف گوش يا دنده براي عمل جراحي زيبايي بيني استفاده مي شود؟
در مواردي كه غضروف هاي جراحي بيني  در عمل هاي جراحي زيبايي قبلي بيني آسيب ديده يا بيش از حد برداشته شده اندو يا افرادي كه سابقه عمل جراحي بيني در گذشته نداشته اند و لي مقدار غضروف هاي بيني بطور مادرزادي جهت عمل جراحي زيبايي بيني كم باشد ممكن است مجبور به استفاده از غضروف هاي گوش يا دنده جهت بازسازي و اصلاح مشكلات ايجاد شده در بيني باشيم.اگر ميزان غضروف مورد نياز كم باشد از غضروف گوش استفاده ميكنيم ولي اگر مقدار بيشتري غضروف نياز داشته باشيم از دنده استفاده ميكنيم.

همچنين بخوانيد :  خطرات ناشناخته ليزر موهاي زائد
همچنين محلي كه غضروف در بيني مورد نياز هست نيز در انتخاب محل برداشتن غضروف از گوش يا دنده نقش دارد.لازم به ذكر است كه استفاده از غضروف افراد ديگر هيچ نقشي در عمل جراحي زيبايي بيني ندارد چون پس از مدتي جذب خواهد شد.يكي از شايع ترين علت هاي برداشتن بيش از حد غضروف ها در عمل هاي جراحي بيني، اين برداشت نادرست است كه بيني هر چقدر كوچك تر شود زيباتر مي شود.در صورتي كه زيبايي بيني از ديد جراح پلاستيك به معني حفظ تناسب قسمت هاي مختلف بيني با هم و حفظ تناسب بيني با قسمت هاي ديگر صورت مي باشد.

آيا انجام عمل جراحي زيبايي بيني همزمان با اصلاح انحراف بيني قابل انجام است؟
انحراف بيني به علت انحراف در قسمت استخواني بيني و يا انحراف در قسمت غضروفي بيني مخصوصاً غضروف ديواره يا سپتوم بيني مي باشد كه هر دو مي توانند در حين عمل جراحي بيني اصلاح شوند.

چرا عمل جراحي بيني در افرادي كه بيني گوشتي دارند نسبت به افرادي كه بيني استخواني غضروفي دارند نتيجه ضعيف تري دارد؟ بيني گوشتي به اين معناست كه پوست بجاي اينكه ضخامت نرمال داشته باشد،بيش از حد ضخيم است و چون اكثر تكنيك هايي كه در عمل جراحي زيبايي بيني وجود دارد جهت اصلاح بدشكلي هاي استخوان و غضروف ميباشد،لذا نتيجه عمل در بيني هاي گوشتي ضعيف تر ميباشد.

نتیجه تصویری برای جراحی بینی با لیزر

البته تكنيك هايي وجود دارد كه تا حد امكان به اين پوست ضخيم شكل دلخواه داده شود تا ظاهر بيني زيباتر شود.

يك اشتباه رايجي كه در عمل جراحي بيني هاي گوشتي ميشود، برداشتن بيش از حد بافت هاي غضروفي و استخواني بيني به خيال كوچك تر شدن بيني ميباشد كه نه تنها بيني زيباتر نخواهد شد بلكه پوست ضخيم در اين افراد بي حالت تر خواهد شد و از اول بدتر ميشود.



:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بوتاکس

براي اينكه بتوانيد بهترين بهترين كرم صورت بعد از ميكرونيدلينگ را براي پوست خود پيدا كنيد، بهترين انتخاب مشورت با پزشك تان است. او بهتر از هر كسي درباره اين موارد اطلاعات دارد و مي تواند آنها را با توجه به ويژگي هاي پوست شما در اختيار شما نيز بگذارد. در اينجا اطلاعاتي كلي درباره اين كرم ها به شما مي دهيم ولي باز اين موارد شما را از مشورت با پزشك بي نياز نمي كند.

محصولاتي كه داراي غلظت بالايي از عوامل رشد هستند بيشتر از هر چيزي به روند بهبود پوست شما بعد از ميكرونيدلينگ كمك مي كنند. اين محصولات به خاطر داشتن خواص ضدالتهابي مي توانند پوست شما را زودتر ترميم كنند. بعد از درمان براي يك روز بهتر است از عوامل رشد، آمپول تنساژ (Tenغير مجاز مي باشدe) و يا PRP (پلاسماي غني از پلاكت) استفاده كنيد. بعد از يك روز مرطوب كننده سبك و ضدآفتاب مناسب تر خواهد بود. بعد از يك هفته نيز  استفاده از سرم آنتي اكسيدان، ضدآفتاب با اكسيد روي و دي اكسيد تيتانيوم و يك محصول نوع رتين A بهتر است. كساني كه سن بالايي دارند نيز بهتر است از يك كرم ترميم سلول هاي بنيادي استفاده كنند. اين موارد به بهتر كردن نتيجه درمان و توليد كلاژن خيلي كمك مي كنند.

بعد از درمان پاك كننده صورت ستافيل (Cetaphil)، سرم آنتي اكسيدان (ويتامين C و E) دوبار در روز، و كرم ضدآفتاب با SPF حداقل ۳۰ تا زماني كه قرمزي برطرف شود، هم بهترين انتخاب است. هنگامي كه قرمزي از بين رفت، كه غالبا ۱ تا ۳ روز طول مي كشد، برنامه مراقبتي مناسب با مشورت پزشكان متخصص پرگل مي تواند روند درمان را كامل و تسريع بخشد.

 

ماده مخدر ترياك چيست؟


ترياك مايعي است كه از گياه خشخاش به دست مي‌آيد. خشخاش بيشتر در افغانستان و به منظور فروش ترياك حاصل از آن كاشته مي‌شود. مايع ترياك در مجاورت هوا به ماده جامد قهوه‌اي رنگ تبديل مي‌شود. ماده حاصل شده به صورت خوراكي، تزريقي يا تدخيني توسط افرادي كه به آن اعتياد پيدا كرده‌اند مصرف مي‌شود.

اگرچه اين ماده در مقايسه با ساير مخدرهاي موجود ماده‌اي كم اثر محسوب مي‌شود، اما اين نبايد باعث تداوم استفاده از آن و يا عدم تصميم براي ترك كردن آن باشد؛ چراكه اين ماده مخدر ابتدا باعث ايجاد حس شادماني و سرخوشي شده اما با استفاده مكرر، بدن براي دسترسي به اين حالت به ميزان هرچه بيشتر از اين مواد نياز پيدا مي‌كند. ترياك نيز همانند مواد مخدر ديگر عوارض جدي براي بدن به همراه دارد. سوء تغذيه، مشكلات تنفسي و افت فشار خون از جمله بيماري‌هايي هستند كه در اثر مصرف ترياك ايجاد مي‌شود. همچنين خماري ناشي از ترياك باعث تهوع، آبريزش چشم، خميازه، سرمازدگي و يا تعريق مي‌گردد. اگر فردي سال‌ها ترياك مصرف كرده باشد برايش ترك كردن آن كار چندان آساني نخواهد بود، اما با مراجعه به يك مركز ترك اعتياد و استفاده از راهنمايي‌هاي مشاور مي‌تواند بسياري از سختي‌ها را با تحمل و بردباري پشت سر گذاشته و از يك زندگي آرام بدون هر گونه ماده مخدري لذت ببرد.

 

سن مناسب براي ارتودنسي چه زماني است؟

دندان‌هاي موجود در فك در موقعيتي طبيعي به صورت دو قوس فك بالا و پايين به طوري قرار مي‌گيرند كه عمل جويدن و آسياب كردن غذا به نحو مطلوب ممكن شود.

هر نوع انحراف از اين موقعيت طبيعي دندان‌ها باعث ايجاد مشكلاتي مي‌شود كه ضرورت رديف كردن يا برگرداندن موقعيت مناسب دندان‌ها را ايجاب مي‌كند و اين عمل با درمان‌هاي ارتودنسي ميسر مي‌شود.

البته درمان‌هاي ارتودنسي فقط به رديف كردن دندان‌ها محدود نمي‌شود و به تغيير يا هدايت رشدي استخوان‌هاي فك بالا و پايين نيز مربوط مي‌شود.

يك متخصص ارتودنسي دندان مي‌تواند با هدايت رشدي در سنين رشد و با كمك روش‌هاي جديد و جراحي در افراد بالغ هماهنگي بين اجزاي صورت را برقرار كند و با رديف كردن دندان‌ها علاوه بر زيبايي ظاهري، بهبود صحبت كردن، جويدن و كاهش استرس‌هاي رواني ناشي از تعامل با ديگران را به ارمغان آورد.

يكي از مشكلات دندانپزشكي كه خيلي‌ها با آن روبرو هستند، مشكل نامرتب بودن دندان‌ها يا ناهماهنگي اجزاي صورت است.با اين همه مردم هنوز اطلاع چنداني از سن مناسب براي انجام درمان ارتودنسي ندارند.

يك استاد يار بخش ارتودنسي دانشكده دندانپزشكي دانشگاه همدان در اين باره مي‌گويد: طبق توصيه انجمن ارتودنتيست‌هاي امريكا معاينه اوليه كودك جهت تشخيص مشكلات (ناهنجاري‌هاي دنداني-فكي) نبايد ديرتر از هفت سالگي انجام شود واين كار فقط بايد توسط درمانگر صاحب صلاحيت يعني متخصص ارتودنسي انجام شود.

به گفته دكتر فرهاد جعفري، معمولا اغلب مشكلات ارتودنسي در هفت سالگي زماني كه بيشتر دندان‌هاي دائمي جلويي درآمده‌اند خود را نشان مي‌دهند. البته امكان تشخيص برخي از مشكلات در سنين پايين‌تر نيز وجود دارد.

وي مي‌افزايد: انجام اولين معاينه در اين سن به متخصص ارتودنسي اين امكان را مي‌دهد كه مشكلات دنداني- فكي را در مراحل اوليه تشخيص دهد و با ارزيابي دقيق آنها زمان و شيوه مناسب درمان را طرح ريزي كند.

با اين حال بسياري از بزرگسالاني كه با نارديفي دنداني-فكي مواجه هستند اين تصور را دارند كه رديف كردن دندان‌ها تنها مختص كودكان و نوجوانان است و انجام درمان‌هاي ارتودنسي براي آنها دير شده است.

در گذشته درمان ارتودنسي معمولا به كودكان و نوجوانان محدود مي‌شد ولي واقعيت اين است كه دندان‌ها در هر سني مي‌توانند حركت كنند و شيوه حركت دادن دندان‌ها در تمام سنين يكسان است. بنابراين درمان ارتودنسي در بزرگسالان نيز امكان پذير است هرچند در درمان اين افراد خطرات و محدوديت‌هايي وجود دارد كه فقط توسط متخصص ارتودنسي قابل ارزيابي و درمان است.



:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بوتاکس

اما در ادامه نحوه ساخت یک نوع «کرم ضد چین و چروک» خانگی را آموزش داده‌ایم؛ برای تهیه این کرم، این مواد را نیاز داریم:

دو قاشق روغن بادام تلخ

یک عدد سفیده تخم‌مرغ

نصف قاشق عسل طبیعی

دو قاشق چایخوری وازلین

برای درست کردن این کرم، ابتدا باید وازلین را روی حرارت غیرمستقیم آب کنید بعد سفیده تخم‌مرغ، عسل و روغن بادام را به وازلین اضافه کرده و خوب به‌هم بزنید تا یک ماده کرم‌مانند به شما بدهد.

دو ساعت قبل از خواب شب‌ها، این کرم را به تمام نقاط صورت که چروک دارند بزنید و خوب ماساژ دهید؛ بعد از دو ساعت با پنبه‌ای مازاد کرم را برداشته صورت را با آب ولرم بشویید.

مازاد کرم را در یخچال نگه‌دارید.

هفت روز استفاده مستمر به این شکل، می‌تواند تأثیر خود را به‌روی پوست صورت نشان دهد.

منبع : جام جم آنلاین، خبرگزاری تسنیم



:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بوتاکس

امروزه انواع کرم های مختلف برای رفع چین و چروک های پوستی را می توان در فروشگاه های بهداشتی و آرایشی یافت که پرشین وی در این بخش نکاتی در مورد كرم‌ ضد چروك برای صورت ارائه کرده است.

 

عوامل مختلفی در بروز چین و چروک های پوستی نقش دارند و روش های درمانی متنوعی نیز برای رفع این چین خوردگی ها وجود دارد و امروزه استفاده از کرم‌ ضد چروک برای صورت بین افراد رایج شده است که پرشین وی در این بخش از اخبار زیبایی و آرایش مطالبی در خصوص بهترین کرم‌ ضد چروک برای صورت ارائه کرده است.

کدام کرم‌ ضد چروک برای صورت مناسب است؟

سال‌هاست وقتی در آینه به صورتش نگاه می‌کند، لذت که نمی‌برد هیچ، فکرش هم حسابی مشغول می‌شود که چطور این همه خطوط ریز و درشتی را که روی پوستش به وجود آمده، از چشم دیگران مخفی کند. شاید برای همین است که ده‌ها کرم مختلف را خریده و همه را روی پوستش امتحان کرده است، ماسک‌های متفاوتی را نیز بر صورتش گذاشته و دائم در حال ماساژ و ورزش دادن پوستش است.

با این همه، هنوز هم چین و چروک‌ها پابرجا و مقاوم باقی مانده و گویا خیال رفتن ندارد بنابراین با توجه به این‌که پوست نقش مهمی در ظاهر زیبا و مناسب ما دارد، پیشگیری از ایجاد چروک‌ها‌ و همچنین برطرف کردن آنها به شیوه‌ای صحیح، از مهم‌ترین نکاتی است که باید همواره در نظر داشته باشیم.

کرم‌ ضد چروک برای صورت

بهترین کرم‌ ضد چروک برای صورت

دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره علل ایجاد چین و چروک‌های پوستی می‌گوید: چروک‌های پوستی به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود که یکی از آنها افزایش سن است؛ به طوری که با بالا رفتن سن بتدریج با ایجاد تغییراتی در پوست، چین و چروک‌ها نیز نمایان می‌شود.

این متخصص پوست و مو با اشاره به سایر عوامل موثر در ایجاد چروک‌های پوستی می‌افزاید: عوامل محیطی و ژنتیک از دیگر مواردی است که موجب ایجاد چین و چروک در سطح پوست می‌شود؛ به عنوان مثال قرار گرفتن درمعرض نور خورشید برای مدتی طولانی یکی از این عوامل است. همچنین بعضی از افراد نیز به صورت ژنتیکی مستعد ابتلا به پیری زودرس پوست هستند و در مقابل گروهی نیز پوستی شاداب‌تر از سایر همسالان‌شان دارند.

این متخصص پوست و مو ضمن تاکید بر تلاش برای کاهش مدت زمان قرار گرفتن در نور خورشید و استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، می‌گوید: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید باعث ایجاد تغییراتی در پوست و در نتیجه کاهش انعطاف‌پذیری آن و ایجاد چروک می‌شود بنابراین برای پیشگیری از نمایان شدن چین و چروک، باید مدت کمتری در آفتاب بمانید و از کرم‌های ضدآفتاب مناسب نیز استفاده کنید. به گفته وی، سیگار یکی دیگر از عواملی است که باعث ایجاد چروک‌های زودرس و زیادی می‌شود که حتی ممکن است در سنین پایین مشاهده شود.

مناسب ترین کرم‌ ضد چروک برای صورت

چین و چروک‌ها چطور از بین می‌رود؟ وقتی چروک‌ها روی پوست صورت، گردن و دست‌ها ظاهر می‌شود اولین فکری که به ذهن می‌رسد، پیدا کردن راهی برای درمان و از بین بردن آنهاست. اما آیا واقعاً چنین راه‌حلی وجود دارد؟ دکتر احسانی با اشاره به دو گروه مختلف درمان‌های دارویی و غیردارویی که برای برطرف کردن چین و چروک‌های صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، یادآور می‌شود: سال‌هاست که درمان‌های مختلف دارویی برای چروک‌های پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اسیدهای میوه به شکل‌های گوناگون و به صورت کرم‌های دارویی و ماسک‌های میوه از گذشته تا امروز همچنان مورد استفاده است.

به گفته وی، این داروها از طریق افزایش ساخت بافت‌های زیر پوست باعث بهبود قوام پوست و کاهش چین و چروک می‌شود. این پزشک متخصص می‌افزاید: داروهای دیگری که در درمان چین و چروک‌های پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، دسته ترتینوئین‌هاست که سال‌های طولانی مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته وی، در دو دهه اخیر لیزرهای متفاوتی در این زمینه به وجود آمده است که با تحریک کلاژن‌سازی و ساخت بیشتر بافت‌های زیرین، موجب افزایش قوام پوست و در نتیجه کاهش چروک‌ها می‌شود. بهترین کرم‌ ضد چروک را انتخاب کنید این روزها پیدا کردن کرم‌های ضد چروک با ویژگی‌های خاص، کار به نسبت ساده‌ای است و با مراجعه به اولین داروخانه می‌توانید از میان ده‌ها نوع مختلف، یکی از آنها را تهیه کنید.

 کرم‌ ضد چروک برای صورت

نکاتی در مورد کرم‌ ضد چروک برای صورت

بهترین کرم‌ ضد چروک برای صورت کدام است؟

اما آیا همه این کرم‌ها برای پوست شما مناسب است؟ چروک‌ها را از بین می‌برد و به سلامت شما آسیبی نمی‌رساند؟ دکتر احسانی در این‌باره توضیح می‌دهد: انتخاب و استفاده از یک کرم ضد چروک براساس سن، جنس، نوع و رنگ پوست افراد متفاوت است بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید از هر کرمی برای رفع چین و چروک‌های پوست استفاده کنید.

وی با اشاره به این موضوع توضیح می‌دهد: خریدن یک کرم ضد چروک و استفاده از آن بدون توجه به سایر نکات، نه‌تنها به طور قطع نمی‌تواند روشی موثر برای کاهش چروک‌ها باشد، بلکه ممکن است سبب بروز مشکلات دیگری مانند خشک شدن پوست یا پدید آمدن جوش‌های پوستی شود.دکتر احسانی درباره سن شروع استفاده از این نوع کرم‌ها نیز می‌گوید: استفاده از کرم‌های ضد چروک سن خاصی ندارد و زمان مناسب آن فقط براساس نیاز و شرایط فرد و همچنین ویژگی‌های ژنتیکی او تعیین می‌شود.

سن معمول برای استفاده از کرم‌ ضد چروک برای صورت چه سنی می باشد؟

با این حال سن معمول و نسبی برای استفاده از کرم‌های ضد چروک ۲۷ تا ۳۰ سال است. ماسک صورت با تجویز پزشک خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به شیوه‌هایی ساده‌تر مشکل چین و چروک‌های پوستی را برطرف کنند، به همین دلیل روش‌های متفاوتی مانند استفاده از انواع ماسک‌ها و ماساژ پوست مطرح شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

دکتر احسانی با اشاره به این روش‌ها می‌گوید: استفاده از ماسک میوه که از اسیدهای میوه گرفته شده، می‌تواند برای کاهش چروک‌های سطحی پوست موثر باشد، اما بهتر است نوع ماسک و دستور مصرف آن نیز توسط پزشک متخصص تعیین شود. به گفته وی، ماساژدرمانی سال‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گرفته است، اما مطالعات جدید اهمیت درمانی زیادی برای آن قائل نیست.

این پزشک متخصص پوست و مو درباره مواد غذایی موثر برای کاهش چین و چروک‌ها می‌گوید: مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها که در میوه‌ها و سبزیجات تازه یافت می‌شود در طولانی‌مدت می‌تواند برای کاهش چروک‌ها موثر باشد.دکتر احسانی درباره روش‌های پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوست هم خاطرنشان می‌کند: استفاده از کرم‌های ضدآفتاب مناسب، کاهش مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عدم استعمال سیگار می‌تواند در کاهش چروک‌ها و داشتن پوستی شاداب و سلامت موثر باشد.



:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بوتاکس

ترفند های جوان تر شدن با آرایشخانه قبل عروسی آرایش عروس بهترین کرم سفید کننده پوست صورت گیاهیآرایش عروسبهترین کرم سفید کننده پوست صورت گیاهیNscoارد 04, 139701634
اگر میخواهید از کرم های سفید کنند پوست و کرم های شفاف کننده پوست برای از بین بردن چین و چروک استفاده کنید سعید کنید مواد اولیه اش طبیعی باشد..با عروسان همراه باشید:

 

نور خورشید ، آلودگی هوا و بیشتر واکنش های شیمیایی باعث تیره شدن پوست می شوند به همین دلیل علاوه بر افرادی که پوستشان تیره می باشد حتی افرادی که پوستشان روشن است باز هم سراغ کرم های سفید کننده می روند. ولی بسیاری از افراد از عهده ی هزینه های سنگین این کرم ها بر نمی آیند یا این که بسیاری اوقات اصلا به نتایج مطلوب و دلخواه خود نمی رسند.

طرز تهیه کرم سفید کننده پوست با مواد گیاهی و طبیعی
در این بخش 3 نسخه ی خانگی برای تهیه ی این کرم ها را به شما آموزش می دهیم البته لازم بذکر می باشد که اگر می خواهید این کرم ها کاملا تاثیر کند باید طبق نسخه ها و دقیق و کامل عمل نمایید:

ماست و عسل سفید کننده طبیعی پوست
نصف فنجان ماست ساده ، عسل 1 قاشق چایخوری ، آبلیمو 2 قاشق غذاخوری ، بادام خام 4 عدد ( بادام را پودر کنید ) و مقدار کمی زرد چوبه را کاملا با هم مخلوط کنید و هر شب قبل از خواب این کرم را روی پوست تمیز و بدون آرایش خود بمالید و صبح بشویید .

آبلیمو و زردچوبه بهترین کرم سفید کننده پوست صورت خانگی
10 قطره آبلیمو و مقدار کمی زردچوبه را با 2 قاشق چایخوری آرد گندم مخلوط کنید و یک کرم سنگین تهیه کنید و هر شب روی پوست خود بمالید و صبح بشویید اگر پوست حساسی دارید آبلیمو را از نسخه ها حذف کنید و آب بجای آن اضافه کنید.

کرم سفید کننده پوست گیاهی با گلاب
1 فنجان آبلیمو را با 15 قطره گلاب مخلوط کنید و یک توپ پنبه را داخل این محلول فرو برده و به صورت دورانی روی پوست خود بمالید و پس از 15 دقیقه بشویید و این کار را هر روز انجام دهید.

 

طرز تهیه لوسیون سفید کننده پوست گیاهی صورت
مواد لازم
آردنخود چی 2قاشق چایخوری
زردچوبه

آب لیمو
خامه پر چرب

2 قاشق چایخوری آرد نخود را داخل کاسه بریزید. آرد نخود را می توانید در فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید. زرد چوبه را به آن اضافه کنید.

5 تا 10 قطره آب لیمو به مواد اضافه کنید. اگر پوست تان خیلی حساس است، از آب لیموی کمتری استفاده کنید؛ چرا که آب لیمو می تواند باعث تحریک پوست های حساس شود. مواد را با قاشق با هم مخلوط کنید.

به آرامی خامه را اضافه کنید؛ هر دفعه یک قاشق چایخوری اضافه کنید. وقتی آن را اضافه کردید مواد را هم بزنید. اضافه کردن خامه را تا جایی که مواد به غلظت لوسیون برسند، ادامه دهید.

لوسیون را روی صورت تان یا هر جای دیگری که می خواهید سفید شود بمالید. بگذارید روی پوست تان بماند تا خشک شود، سپس آن را بشویید. می توانید زدن لوسیون را هر روز تکرار کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 1382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 تير 1398 | نظرات ()